Vlog of Blog van Zakelijk vloggen

Health & Safety vlog: het ontwerp

Ontwerp die ik samen met de klant heb gemaakt vanuit niets naar een magazine, vloerstickers, BHV posters, waarschuwingsborden ed. voor in de fabriek van PET Power in Etten-Leur. Gaaf project en superleuk om te hebben gedaan.

Idee71 en zakelijk vloggen ontwerp.

Ik denk dat je met het creëren van een boodschap ALTIJD je doelgroep voor ogen moet hebben en je er niet een MT sausje over moet gaan schenken.

Daarom is dit zo gelukt! de mensen die er werken en de mensen die er komen als bezoeker, daar is aan gedacht met het maken van vloerstickers, safetyborden, voorstelborden van BHV’ers en het magazine. Duidelijkheid en eenvoud qua uitleg en een beetje speels in de uitvoering.

Peter-Jan Bosgoed

 

Advertenties

Template Video’s voor social media

Knutselen doe ik graag, vooral met video.

Ik heb een template gemaakt die ik zo kan aanpassen voor jou persoonlijk of voor je bedrijf.

Leuk als afsluiting van je bedrijfsvideo of om als kaartje te sturen via Whatsapp, mail of via social. Zeker een opvaller in de grauwe wereld 🙂

Twitter

Linkedin

Youtube

Facebook

afsluiten met je logo

 

Tot de volgende blog

portfolio3 idee71telefoontje

knopje twitter

Video bovenaan op Lijstjes

Zegt dat nou veel?

Het is een logisch vervolg en ook qua opdrachten aan mij van eind 2015 de grote aanjager van mijn omzet…. en toch denk ik dat als bedrijven de voelsprieten al een een tijdje goed gericht hebben staan, ze de “video-golven” al enige tijd (lees 2 jaar) aan hebben zien komen.

shutterstock_70146865

  • Video doet het gewoon als lekkere deler  beter in je netwerk.
  • Video voelt authentiek aan.
  • Video is een geloofwaardig medium.
  • Video zorgt voor herkenbaarheid bij je doelgroep.
  • Video geeft een “hier wil ik meer van zien gevoel”

 

Videomarketing is de overtreffende trap die je als bedrijf MOET gaan inzetten. Niet omdat het mag, maar omdat het moet om een reclame eens te mis “”ten

shutterstock_321125519

Alles begint met een plan hebben geleerden en de A-Team in de jaren tachtig al eens gezegd en ik ben daar reuze voor!

Wij bij Idee71 en Zakelijkvloggen.nl maken die plannen op maat voor je bedrijf. Lekker toch?

Plan mee, ga mee in vlog en video als de trend van 2016 en beyond!

Snelle social marketing tip

Tips-iconDeel je social media bericht slim!

shutterstock_338784020

Als je dan eindelijk iets aan content hebt verzonnen 😉 en je wilt het meteen op je Facebook pagina gooien, bedenk dan eerst dit……..

Als de mensen klaar zijn met het lezen van je fantastisch gedesignde blog of vlog, zijn ze dan daar waar je ze wilt hebben? Of klikken ze door naar een video van een kat die een andere kat van een kastje aan een muur af flikkert???

Of zitten ze bij je aan “tafel” en kunnen  ze nog meer proeven van wat je hebt? Vinden ze je blog/vlog zo leuk dat ze gaan delen? shutterstock_338773895Heb je een vaste hoeveelheid Promotors achter de hand om je bericht wat meer “vliegwiel” te geven?

Landen ze op de goede pagina zodat ze meteen snappen wat ze verder kunnen doen? Was de trechter goed genoeg voor ze of klikken ze weg en komen ze nooit meer terug?

shutterstock_338748497

Met de technologie van vandaag is dat niet meer nodig of je denkt er niet genoeg over na 😦

Plaats een blog altijd via je pagina en deel je content daar vandaan. Koppel je twitter aan je Linkedin en deel hem daarheen en plaats je blog (als je de mogelijkheid hebt) ook nog los op Linkedin. shutterstock_337746257Via je blog krijg je de mogelijkheid om hem via Google plus, Facebook, Linkedin en Twitter te versturen. Koppel hem aan je zakelijke facebookpagina en deel 1 op de 5 zakelijke boodschappen ook via je prive-facebook. Dat is niet storend en vaak zorgt het voor een boost voor je content. Zorg ervoor dat je promotors hebt! Nuttige connecties die jouw content willen delen.

Schrijf of film je content zo goed dat mensen het gaan delen en er een comment bij gaan zetten, dat is voor je facebook-ranking beter en dat maakt je blij! Blije mensen schrijven en vloggen meer! Worden dus beter en daardoor krijgen we allemaal veel leukere en nuttigerer 😉 CONTENT!

succes!!shutterstock_338736644

Ebook voor je bedrijf nuttig?

JA!!

Een ebook is voor verschillende zaken erg nuttig voor je bedrijf of een afzonderlijke dienst die je aanbiedt.

Waarom?

  1. Een informatieve ebook: biedt kennisdeling en daar is iedereen gek op. Daar hebben ze graag een emailadres voor over voor je nieuwsbrief.
  2. Een brochure-ebook geeft overzicht en is duidelijk.
  3. Overdraagbare informatie als diegene die kijkt niet de beslis-persoon is maar de tussenpersoon. hij/zij kan met het ebook een duidelijk verhaal neerleggen over uw bedrijf.
  4. Thought Leadership. door de uitstraling en de kennisdeling van je grafisch prima gelukte e-book.
  5. Deelbaar.
  6. Meer laten zien op een nieuwe manier.
  7. Visuele content is belangrijk.

klik op de onderstaande link voor je download van mijn brochure e-book:

ebook Idee71 en Zakelijk Vloggen finalZakelijk vloggen ebook pagina 1

Korte Tip! Wanneer gebruik je een infographic?

Tip!Tips-icon

Wanneer wat meer tekst overzichtelijk en duidelijk moet worden, gebruik je een infographic in je boodschap. Fijn voor beelddenkers, maar ook voor de fervente lezer…

Bijvoorbeeld: wat doet mijn bedrijf duidelijk uitleggen:

portfolio3 idee71

Infographics helpen mensen te begrijpen wat je wilt zeggen en geven je bedrijf een bepaalde uitstraling en Thought Leadership. Je kunt er op klikken om groter te maken en met de vele social media sites waar visueel een belangrijke rol speelt (alle dus 😉 ) is het niet meer weg te denken uit je online-deel-strategie.

Wij helpen uiteraard graag!

Zakelijkvloggen.nl is beta-tester voor Adobe geworden! Adobe Voice (animatie maken voor iedereen!) gaan we nu testen!

Beta tester voor Adobe!

Adobe heeft @zakelijkvloggen gevraagd 1 van de beta testers te zijn voor de nieuwe iPhone app Adobe Voice. IMG_3200een app waarmee je simpel met symbolen en foto’s samen met je stem een animatiefilm kan maken waarin je uitleg geeft over producten, diensten, mensen binnen je bedrijf of je bedrijf in het geheel en dat in veel verschillende stijlen binnen een paar minuten. dit is test 1. 

Super handig om te gebruiken in je content-mix en in je zakelijke vlogs om diensten duidelijker te maken met een korte video. De stijlen zijn met 1 click te wijzigen zie versie 2: 

versie 3: 

Wehkamp snapt het! vloggen is een must en nog leuk ook!

Wehkamp maakt al een tijdje vlogs met bekende vloggers en haalt hierbij kijkcijfers die gewoon fantastisch zijn! Natuurlijk is een “advertorial vlog” altijd een risico, maar als het onderwerp leuk is en het is niet een “wc-eend adviseert wc-eend verhaal” dan krijg je voldoende kijkers elke keer maar weer!

Eerst de oproep van Wehkamp:

de cijfers in beeld:

Dan snap je zelf ook wel dat het BIG aan het worden is. Niet alleen met mode……. Welnee! Voor elke branche is er een goed verhaal te vertellen en kun je via vlogs grote aantallen kijkers krijgen, het gaat om de deelfactor! Wehkamp snapt dat door een contest in te zetten je gedurende een bepaalde periode de spotlights op je gericht zijn en dat is lekker voor je marketing. Het brengt mensen naar je pagina en daar klikken ze door naar de producten met aanbiedingen enzovoort …..

Denk zelf ook eens na over een vlog!

gr Peter-Jan

De vlog inzetten als acquisitie-middel ? wij doen de test!! bij Piet Zoomers!

UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE van de Piet Zoomers acquisitie vlog

Het begon wat stroef met een twitter bericht en daarna een leukere…

Schermafbeelding 2015-08-28 om 14.36.42

Dus ik een mail opgesteld…

Schermafbeelding 2015-08-28 om 14.33.53

en daarop heb ik deze ontzettend leuke reactie gekregen:

Schermafbeelding 2015-08-28 om 14.33.07

DUS: de eerste leuke stap is gezet wat mij betreft door Piet Zoomers en ik hoop op de volgende!

We zijn nu ook gelinked op Linkedin.logolinkedin

Mijn experiment is geslaagd. Een zakelijke vlog kun je prima inzetten voor je acquisitie. Zeker voor herhaling vatbaar!

Meer info ? bel gerust of beter: stuur een vlog! wie durft er???????????

Tot de volgende vlog of blog!

Peter-Jan

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Originele vlog

Doe zelf ook wat je anderen leert, dat zeg ik tijdens mijn workshops en trainingen ook tegen diegene die op cursus zijn bij mij……

Nou daar gaat die dan: eerst was er een tweet van mij:

Schermafbeelding 2015-08-26 om 10.00.48

Dag Bas Zoomers en marketingteam,

In deze blog staat een oproep in video-vorm (een vlog) voor jullie.  In deze combinatie van blog en vlog wil ik jullie aandacht vestigen op een nieuw fenomeen, de zakelijke vlog. (video blog)

persoonlijk met vlog

Een vlog is belangrijk om de volgende punten:

  • persoonlijk maken van je digitale boodschap, zorgt voor herkenning bij bestaande klanten en nieuwe klanten in de winkel.
  • je bedrijf een gezicht geven net als in real-time.
  • de deelbaarheid van een vlog, een goede vlog wordt 600% meer gedeeld dan een tekst met foto.
  • snel inspringen op de actualiteit met collecties, uitleg, mannen en vrouwen kleding tips
  • mensen kijken liever een video ipv het lezen van een stuk tekst. ………….  enzovoort,  meer info of nog meer info?

eerst de oproep tot actie van mij aan jullie in de onderstaande vlog:

Het enige wat ik wil is de mogelijkheid om mijn ideeën persoonlijk aan jullie te mogen pitchen!je vlog op alle kanalen

Dan kan ik namelijk deze vlog / blog een update geven met hopelijk het bericht…….. We gaan in gesprek!

Jullie kunnen daar voor zorgen en daar krijg je geen spijt van! Je leert om te gaan met content, social media en planning, creatief met film en edit en veel meer… Het is namelijk echt nuttig voor jullie, het is namelijk echt niet zo duur en de kosten komen niet terug! Je kan het dan namelijk zelf met je team!

mijn nummer is:

telefoontje

Bel me gerust,  dat zou heel TOF zijn!

Peter-Jan Bosgoed / 06-81740572 / @peterjanbosgoed

10 tips voor jouw content strategie; een vlog van zakelijkvloggen.nl

Een nieuwe vlog, deze keer over content strategie, 10 tips om je te helpen in je communicatie richting je klant en om een goede invulling te geven aan je content marketing plan. 

Gemaakt met een iphone 6 plus op een statief en het geluid van dezelfde iphone.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

de 10 content tips:

  • . Contentstrategie moet beginnen met de WHY van je bedrijf (Simon Sinek heeft daar een goede video over) het hart van je organisatie, en dat verweven in alles wat je zegt en doet.

.Gebruik een Content kalender, opgesteld rond vaste belangrijke data, om je verhaal nog beter en to the point uit te dragen.

.Zorg voor een hub van al je content. De start van alles en je eigen overzicht!.

.Help je klant. Leer en informeer. Geef antwoord.

.Vertel verhalend!, iedereen wil verhalen horen! Een begin, een midden en een slot!

.Inspireer. Geef meer dan ze denken. The law of expectation!

.Verras met verschillende soorten content. Maak video’s, animatie strips, foto’s, Infographics enzovoorts.

.Thoughtleadership! . wees die person of organisatie waarbij mensen zeggen, ja wat die zeggen dat klopt altijd, die organisatie loopt voorop!

.Doe wat je zegt ook zelf! Jouw praktijk is de kennisbank voor anderen. Via blogs, social media, , slideshare, trainingen enz enz…

Promotors zijn de belangrijkste punten in een goede verspreiding van je boodschap. Zorg dat je promotors aan je bindt!

knopje twitter